W 1993 roku ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Bydgoszczy .
Jest laureatką II Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju oraz półfinalistką II Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. St. Moniuszki w Warszawie.
Od 1993 roku jest solistką Opery Nova. Współpracuje z teatrami muzycznymi w Krakowie i Szczecinie.
Brała udział w wielu festiwalach krajowych i międzynarodowych m.in. : na Festiwalu Mozartowskim we Francji wykonywała partię Paminy w „Czarodziejskim flecie” , na Festiwalu Sommerfestspiele w Niemczech śpiewała rolę Mi w „Krainie uśmiechu” i Arseny
w „Baronie cygańskim”.
Odtwarzała Micaelę w „Carmen” , która inaugurowała VI Bydgoski Festiwal Operowy.
Na II Letnim Festiwalu Opery i Operetki w Krakowie
śpiewała partię Zerliny w „Don Giovannim” .Podczas XXXIII Bydgoskiego Festiwalu Muzycznego wykonywała tytułową partię Złotego Kogucika w operze M. Rimskiego-Korsakowa.
Wykonuje z upodobaniem repertuar kantatowo-oratoryjny : partie sopranowe
w „Requiem” i „Mszy Koronacyjnej” W.A.Mozarta , w „Glorii” A.Vivaldiego,
„Stabat Mater” G.B.Pergolesiego , „Nelson Messe” J.Haydna .
Z zespołem Opery Nova artystka odbyła liczne tournée.
Śpiewała w Niemczech, Austrii, Francji, Szwajcarii, Belgii, Holandii.
Griletta w „Aptekarzu” J. Haydna
Pamina w „Czarodziejskim flecie” W.A.Mozarta
Zerlina w „Don Giovannim” W.A.Mozarta
Micaela w „Carmen” G.Bizeta
Małgorzata w „Mefistofelesie” A.Boito
Marie w „Carze i cieśli” A.Lortzinga
Liú w „Turandot” G.Pucciniego
Lauretta w „Giannim Schcchi” G.Pucciniego
Adela w „Zemście nietoperza” J. Straussa
Walentyna w „Wesołej wdówce” F.Lehára
Mi w „Krainie uśmiechu” F. Lehára
Hodel w „Skrzypku na dachu” J.Bocka
Inez w „Trubadurze” G.Verdiego
Marica w „Hrabinie Maricy” Kalmana.
(...) Z niepokojem słuchacze oczekiwali wejścia na scenę Paminy. W tej trudnej technicznie partii , wymagającej wielkiej kultury muzycznej , miała bowiem zadebiutować młoda, lecz niezwykle utalentowana artystka Małgorzata Grela. Dzięki spokojnie i mądrze prowadzonej partii potrafiła od pierwszych chwil zyskać przychylność publiczności. Artystka pokazała całą gamę budowania napięć emocjonalnych - od spokojnych , pełnych melancholii wzruszających liryk, po pełne dramatycznych elementów popisy techniczne. Małgorzata Grela nie zawiodła swych wielbicieli. W końcowym efekcie wykazała się wspaniałą kondycją wokalną oraz cudowną zdolnością nawarstwiania emocji scenicznych. To był sukces!(...)
„Czarodziejski flet”, premiera, Gazeta Wyborcza 14 X 1994
„(...) Obiecującą kreację stworzyła Małgorzata Grela chyba największa niespodzianka drugiego spektaklu.
Młoda śpiewaczka posiadła znaczny zasób techniki a barwa jej głosu staje się coraz ciekawsza. Postępy zostały docenione przez widzów, którzy nagrodzili ją gromkimi oklaskami.
„Zemsta nietoperza” premiera, Gazeta Wyborcza 20 X 1995
(...) Prawdziwą jednak bohaterką spektaklu stała się Małgorzata Grela , ślicznie śpiewająca partię Liu i z wielką ekspresją tę wzruszającą rolę odtwarzająca(...)
„Turandot” - Ruch Muzyczny 2 VI 1996
(...) Publiczność długo żegnała oklaskami wszystkich bohaterów i realizatorów „Carmen”.
Największe brawa zebrała Micaela , w roli której wystąpiła Małgorzata Grela.(...)
„Carmen” premiera, Gazeta Wyborcza 4 V 1999
(...) Ulubienicą publiczności była jednoznacznie Małgorzata Grela jako Mi : szykowna dziewczyna okazała się idealna w roli powabnej księżniczki, śpiewała niebiańsko i grała porywająco.(...)
„Kraina uśmiechu”, Norddeutsche Rundschau, 17 I 2001
(...) Soliści z Bydgoszczy byli prawdziwą ozdobą tego występu. Śpiewali: Małgorzata Grela - sopran(...). Zwłaszcza sopranistka zebrała po koncercie wiele zasłużonych pochwał.
„Msza Koronacyjna” W.A.Mozarta, Gazeta Pomorska czerwiec 2000.