Małgorzata Ratajczak - mezzosopran

Urodziła się w Szczecinku.

W 1989 r. ukończyła Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Już w roku 1994 została laureatką I. nagrody w konkursie im. S.Moniuszki w Kudowie Zdroju.

W 1990 r. na Międzynarodowym Uczelnianym Konkursie Wokalnym we Wrocławiu zdobyła II nagrodę w kategorii operowej oraz nagrodę specjalną za wykonanie arii polskiej.

W 1992 r. została półfinalistką Konkursu Wokalnego Belwedere w Wiedniu.

W roku 1994 uzyskała wyróżnienie oraz dwie nagrody specjalne w Konkursie im. A.Didura w Bytomiu.

Przez długi czas była pod opieką wokalną słynnej śpiewaczki i reżysera Marii Fołtyn , a w późniejszym czasie u wspaniałego tenora i pedagoga Romana Węgrzyna.

Od 1991 r. artystka prowadzi również działalność pedagogiczną, która przynosi jej także wiele sukcesów.

W maju 2001 r. brała czynny udział w Kursie Mistrzowskim prowadzonym przez maestrę Fiorenzę Cassotto , z którą to pracowała nad partią Azuceny w „Trubadurze” G. Verdiego.

Małgorzata Ratajczak z powodzeniem koncertowała w wielu krajach Europy, m.in. Austrii, Niemczech, Białorusi, Holandii, Belgii.

 

Repertuar:

Od roku 1988 jest solistką Opery NOVA w Bydgoszczy.

Współpracuje również z innymi teatrami operowymi w kraju. W repertuarze swoim posiada partie operowe, operetkowe, musicalowe i oratoryjno-kantatowe oraz duży zasób utworów pieśniarskich.

· Eliza w „My Fair Lady” A.Loewego (Ooera Nova)

· Carmen w „Carmen” G. Bizeta ( Opera Nova)

· Madgalena w „Rigoletto” G. Verdiego

· Suzzuki w „Madama Butterfly” G. Pucciniego

· Jadwiga i Cześnikowa w „Strasznym dworze” St.Moniuszki ( Opera Nova)

· Fenena w „Nabucco” G. Verdiego ( Opera Nova)

· Czipra w „Baronie cygańskim” J. Straussa

· Berta w „Cyruliku sewilskim” G. Rossiniego

· książę Gigi Orlovsky w „Zemście nietoperza” J. Straussa ( Opera Nova)

· Niclausse w „Opowieściach Hoffmanna” J. Offenbacha ( Opera Nova)

· Azucena w „Trubadurze” G.Verdiego ( Opera Nova 2002)

· Amneris w „Aidzie” G. Verdiego ( Opera Śląska w Bytomiu 2003)

Z repertuaru oratoryjno-kantatowego wyszczególnić należy partie altowe w „Requiem” G. Verdiego i W.A.Mozarta , „Mesjaszu” J.F.Haendla oraz w „Stabat Mater” K. Szymanowskiego.

 

Na podstawie materiałów przesłanych z Działu Promocji Opera Nova w Bydgoszczy